Jumaat, 7 Disember 2007

Gua Kelam, Kaki Bukit, Perlis



GUA KELAM, Kaki Bukit Perlis 2 Dis - Destinasi pelancongan dan riadah ini merupakan destinasi yang kedua saya lawati selepas Wang Klian. Ternyata suasana semulaji yang mengekalkan konsep semulajadinya masih lagi terdapat di sini. Bagi yang datang ke Perlis, singgah-singgah ke Gua Kelam ini.

Tiket masuk ke gua kelam ni adalah RM1 sahaja. Bayaran ini dikenakan untuk memasuki gua sahaja. Kalau nak mandi manda, tak perlu bayar. Kawasan air terjun yang menempatkan banyak kolam-kolam kecil ternyata boleh melakukan pelbagai aktiviti.

Semasa berada di sana, banyak keluarga yang sedang berehat sambil melayan anak-anak kecil yang suka bermain air.


Bingkisan Kali Ini


Air terjun mini. Ni kawasan yang terdapat setelah memasuki gua


Di penghujung gua. Kawasan di pintu keluar gua.


Dalam gua. Untuk sampai ke hujung mengambil masa dalam 15 minit.


Struktur batu yang terdapat dalam gua yang menarik.


Ni lagi jelas.


Gambar saja.


Kawasan ini telah dirasmikan oleh YB kita.


Kawasan perkemahan pun ada.


Tol??

Tiada ulasan: